Wednesday, November 16, 2011

Fonetik Ekspres

Assalamualaikum , Selamat Sejahtera dan Salam 1Malaysia.
Hairan sebab aku guna Bahasa Melayu pada post kali ini??

Suka ati aku lah kot?? apa salahnya sekali sekala kan,, berkali kali pun boleh.. aku kan orang Malaysia.

So......
ehh salah , jadi hari ni, aku nak share lah projek yang Cyberkids SMK Kota Samarahan buat dulu dulu dulu, waktu aku budak - budak 2 tahun lepas. ( bukan umur 2 tahun k ) kira - kira form 2.

Nama projek kami ni, Fonetik Ekspres.
SO objektif utama projek ni , nak ajar pelajar - pelajar cara membaca. Bukan sekolah rendah mahupun tadika/tabika or pra-sekolah, tapi sekolah menengah.

" Eh, sekolah menengah tak pandai baca?? "

Ye, sekolah menengah ada yang lom pandai membaca tau. Jangan korang gelak k. Tau la korang pandai baca, nak bermegah - megah.. sepatutnya ada ilmu kita kongsi bukan simpan.

Tau tak sekarang ni ada pelajar yang ambik SPM tapi tak pandai baca. Salah siapa? 
Dia sendiri? Dia tak pandai baca camna nak start?
Cikgu ?? Cikgu - cikgu semua bertungkus - lumus ajar dorang..
Kita ni buat ape? Gelak dulu kan, pastu ejek, last - last cakap, " ala, salah korang la tak nak belajar."
Come on guys " Kalau la cikgu tak nak ajar kita , korang nak belajar tak?? "

Please care for the community.

K la, malas nak cakap panjang nanti dah gi bukak facebook pulak, entah - entah dah tido kot?
Ok. Ni raw projek dia

Fonetik Ekspres

aku tau agak pelik tapi tu raw projek je,, yg prototype kat cikgu
so guys your comment are appreciated so that I can improve the courseware far better

Thank you for reading and read the rest of the blog will you?
have a nice day and smile ^________^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

health (5) info (13) just for fun (13) religious (6) sport (4) tutorial (6)